Aku dan Semangat ku

tika ini.....
aku bagaikan hilang semangatku....
terbang bersama lamunan.....
hilang dibalik awan......

mengapa dunia ini kejam......
membezakan paras dan rupa......
bezakan cinta yang terhampar......
melenyapkan harapan tercita.....

aku sedar....
siapa diri ini....
salahkahku untuk mencuba nasib....
salahkah untuk menimba ilmu.....
demi sebuah harapan.....

nobody perfect

aku akan terus mencuba....
walau maruah ku bagai di pijak....
biar aku buktikan pada semua....
aku juga mampu seperti mereka.....

namun....
dimana kesempatan diberi.....
mana ruang untuk ku pelajari....
walau ku banyak kekurangan......
ajari aku untuk bersaing dengan mu......

diskriminasi
itu bayangku.....
terus aku dibayangi olehnya
dek kerana....
aku bukan siapa-siapa....

1 ulasan:

  1. JANGAN TERLALU SUKA membandingkan dirimu..
    kelak kamu yang kecundang..
    jadikan ia yang mencabar itu sebagai untuk menjadikan kamu yang berjaya..ingatlah bahawa memiliki bukan bererti sempurna...
    dan mungkin meninggalkn itu lebih utama yang membawa kesempurnaan di jiwa....

    BalasPadam

 
Alright reserved by kb|Seksyen 302 Kanun Keseksaan (Akta 574) yang membawa hukuman gantung sampai mati jika anda didapati bersalah.