Rahsia 100 Plus


salam
mirul baru sahaja di jangkiti food poisoning
mirul muntah dan cirit birit
mirul jumpa doktor
die kasi ubat macam air grm dan suruh minum air 100 plus
sebab penganti garam dan air katanya
means
100 plus banyak khasiat
ada cakap lau kene demam denggi minum pun ok
berikut fakta

Minuman isotonik mengandungi kombinasi air, gula dan elektrolit yang padan untuk penghidratan tubuh. Bagi pesakit diabetes yang bersenam secara intensif (bersungguh-sungguh), minuman isotonik boleh membantu mereka menambah lagi cecair yang telah hilang di samping mencegah hipoglisemia.
Minuman isotonik mengandungi gabungan karbohidrat iaitu glukos dan sukrosa, elektrolit seperti natrium, kalium dan fosfat (mineral hilang melalui peluh), serta air. Semakin tinggi tahap karbohidrat di dalam minuman, semakin rendah kadar pengosongan perut. Minuman isotonik dengan tahap karbohidrat di antara enam dan lapan peratus dikosongkan daripada perut pada kadar yang sama dengan air. Elektrolit, terutamanya natrium dan kalium di dalam minuman akan mengurangkan pengeluaran air kencing, oleh itu membolehkan cecair mengosong daripada perut dengan pantas. Ia seterusnya menggalakkan penyerapan daripada usus serta pembendungan cecair. ( http://darkbatman.com/pentingnya-minuman-isotonik100plus/ )

0 Sakit Hati:

Catat Ulasan

 
Alright reserved by kb|Seksyen 302 Kanun Keseksaan (Akta 574) yang membawa hukuman gantung sampai mati jika anda didapati bersalah.