Cinta vs Mahasiswa

Salam
Pernah dengar lagu Tak Tahu Antara Dua . Lagu nyanyian Adam dan Farah . Pasal cinta dan belajar . Hah . Lagu tu la . Ye , adat pelajar itu bercinta . Semua ada cinta dan ingin di cintai . Namun , apa kesan cinta dan mahasiswa ?

POSITIF
-ada teman belajar
-ada teman makan
-ada teman berjalan
-ada teman kejut pagi

NEGATIF
-tiada batasan
-wang byk di laburkan
-leka
-kecewa

Hah . Ini antara yang berlaku depan mata . Mirul bukan cakap mirul baik dan tak nak tunding kpd sesiapa sebab mirul ada adik dan bakal punya anak . Cuma bersama kita analisa dan kearah lebih baik . Kalau tidak dpt kawal nafsu , nikah gantung atau terus kahwin . Itu lebih baik sebab banyak mslh sosial ini walhal kita pelajar tetapi bila bercinta semua lupa dunia . Banyak lupa ibu bapa dan adik beradik . Patutnya di lebihkan keluarga sebab bila da kahwin kita sudah fokus kpd insan lain .kenapa tidak berbakti kpd mereka . Banyak sudah telah dikorbankan tapi bila sudah berjaya bukan membalas jasa tapi terus lupa . Sama antara kita saling tegur . Betulkan mirul jika silap
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

0 Sakit Hati:

Catat Ulasan

 
Alright reserved by kb|Seksyen 302 Kanun Keseksaan (Akta 574) yang membawa hukuman gantung sampai mati jika anda didapati bersalah.