Mirul Di Marah Oleh Hacker

salam
mirul tersentak bila baca shoutbox tetibe ada owang mrh mirul
"hacker: Berani ko guna iFrame untuk dapatkan traffic... Ko sudah menyalahgunakan iFrame. Baik kau berhenti guna iFrame sebelum ko kena banned."


seyes mirul x tahu apa itu iframe
so mirul syak bende merah kat belah kanan mirul kut punca die
ala bende ada gmbr BW dan bper owang . ptutla kdang2 mirul cm nak dekat seribu owang bukak tp stat x naik pun . pelik2.
jd mirul pun remove . mirul tye kat group blogger uitm depa ks link kat bawah dr blog http://aku-freaky-falcon.blogspot.com/2011/07/apa-itu-iframe.html
Masuk blog penulis senja tadi, aku tertanya-tanya apa itu iframe. Lepas skodeng dan study yang patut, aku dapat juga jawapannya. Rupa-rupanya iframe tu adalah memasukkan sesebuah website ke dalam blog anda. Tak paham ? try tengok gambar kat bawah :
Gambar di atas menunjukkan aku memasukkan laman web Google ke dalam sebuah blog menggunakan iframe. Kiranya laman web google tu loading daripada blog korang la. Kalau laman web tu ada benda yang menarik, tak payah printscreen dah, terus guna iframe.

Tapi iframe banyak disalahguna dalam blog. Iframe ni boleh curi trafik 100% daripada blog orang lain. Sebagai contoh macam ni :

Aku masukkan link Blog Keroro dan Blog Tia sebagai iframe dalam blog Firdaus Life

Kalau pengunjung blog aku pada hari tu 300, maka blog Keroro dan Tia juga akan dapat 300 pengunjung. Nampak tak blog Tia dan blog Keroro dah 100% berjaya curi trafik dari blog aku secara automatik.

he he jahat kan ? tapi tak payah la guna. Ni namanya menipu. Kita cucuk link iframe dalam website orang lepas tu dapat free trafik daripada website tersebut. Dosa tau menipu trafik lebih2 lagi makan duit haram hasil daripada menipu.

p/s : Nasib baik Blogspot tak benarkan tinggal komen iframe :D

3 ulasan:

  1. camni, kalau kau letak iframe di blog ini dan link ke blog yang lain, maksudnya kau sedekahkan 100% trafik ko ke blog yang lain.

    Yang orang lain sangat marah adalah apabila kau cucuk / letak iframe yang ada link blog ko ke dalam blog orang lain. Maknanye ko curi trafik 100% daripada blog org lain.

    BalasPadam
  2. jujur tahu pun pasal bende tu . men letak je . tq au for the info

    BalasPadam
  3. mende nih pun den baru tau melalui blog tia..=D
    kalo tak mmg tak tao la..

    utk cek blog kita terdapat iframe atau tak..
    sila layari : http://www.unmaskparasites.com/

    BalasPadam

 
Alright reserved by kb|Seksyen 302 Kanun Keseksaan (Akta 574) yang membawa hukuman gantung sampai mati jika anda didapati bersalah.