Salam
Mirul sangat sedih membaca isu kak izan dan adik maryam di blog abg mazidul akmal sidek . Jujur mirul ada banyak pengalaman dengan air asia . Meh mirul share pengalaman mirul .
Situasi 1 :
Di Kuching international airport . Kami extra luggage dan perlu bayar RM300 sebab 10kg . 1kg RM30 . Mahal kan padahal jika beli 15kg baru RM50 .
Situasi 2 :
Di Kuching international airport . Kami time tu x beli luggage jadi hanya hand carry 7kg je . Di tangan kami ada kek lapis sume . Time nak boarding semua x lepas . Lepas beg sahaja . Semua barang belian di kira hand luggage juga . Bayangkan time tu dah lambat . Jika x boarding , kami akan terlepas flight . Mereka x membantu . Nasib ada kawan kami dia pos semua . 1 keje lak kan
Situasi 3 :
Di LCCT kami lambat check-in luggage 5 min . Dia x lepaskan kami . Kami terpaksa tumpang kawan kami yg the next flight . Lepas kejadian tu baru kami tahu sbnrnye beg tu sume ley masuk ke next flight . Dia x kasi tau . Urm . Terpaksa punggah beg depan kaunter masuk ke 1 beg . Nasib baik kami bawa beg kecik boleh lepas hand carry.
Selalunya air asia probs di airport lain . Di LCCT x selalu . Tapi air asia patut bertulkan kesilapan ini secepat boleh sebab ramai sudah tidak mula percaya pada service mereka dan mula beralih kpd Malindo , Fireflyz dan MAS .
P/s: khabarnya di Tune hotel bantal , air , elektrik , sabun semua berbayar . Urm
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Mirul sangat sedih membaca isu kak izan dan adik maryam di blog abg mazidul akmal sidek . Jujur mirul ada banyak pengalaman dengan air asia . Meh mirul share pengalaman mirul .
Situasi 1 :
Di Kuching international airport . Kami extra luggage dan perlu bayar RM300 sebab 10kg . 1kg RM30 . Mahal kan padahal jika beli 15kg baru RM50 .
Situasi 2 :
Di Kuching international airport . Kami time tu x beli luggage jadi hanya hand carry 7kg je . Di tangan kami ada kek lapis sume . Time nak boarding semua x lepas . Lepas beg sahaja . Semua barang belian di kira hand luggage juga . Bayangkan time tu dah lambat . Jika x boarding , kami akan terlepas flight . Mereka x membantu . Nasib ada kawan kami dia pos semua . 1 keje lak kan
Situasi 3 :
Di LCCT kami lambat check-in luggage 5 min . Dia x lepaskan kami . Kami terpaksa tumpang kawan kami yg the next flight . Lepas kejadian tu baru kami tahu sbnrnye beg tu sume ley masuk ke next flight . Dia x kasi tau . Urm . Terpaksa punggah beg depan kaunter masuk ke 1 beg . Nasib baik kami bawa beg kecik boleh lepas hand carry.
Selalunya air asia probs di airport lain . Di LCCT x selalu . Tapi air asia patut bertulkan kesilapan ini secepat boleh sebab ramai sudah tidak mula percaya pada service mereka dan mula beralih kpd Malindo , Fireflyz dan MAS .
P/s: khabarnya di Tune hotel bantal , air , elektrik , sabun semua berbayar . Urm
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
0 Sakit Hati:
Catat Ulasan