Kebangkitan Drama Melayu

Marcapada ini di kaca televisyen asyik menayangkan drama tempatan di mana jalan cerita di ambil daripada novel karya tempatan. Hal ini jika di lihat daripada sudut positif menunjukkan karyawan sudah mula menghargai idea di kalangan kita sendiri. Kita lihat sahaja di negara seberang tema mengangkat karya daripada novel sudah lama hinggakan pecah panggung di layar perak seperti Ayat Ayat Cinta dan kejayaan ini turut di rasai oleh Ombak Rindu pada suatu ketika dahulu. 

Jika dilihat kebanyakan drama berjaya menarik minat penonton khususnya remaja dan keluarga dan pastinya dengan runut bunyi dan pelakon yang popular membuat mereka melekap tanpa di minta. Agak sedih apabila karya tersebut di beri kritikan negatif walhal mereka sebagai pelakon sekadar membawa watak semata. Dari aspek  negara Islam kemungkinan beberapa babak tidak bersesuaian dan perlu di perbaiki. Mengapa di katakan sedih apabila kita menerima karya daripada negara jiran yang episod lebih seratus seperti Bawang Merah Bawang Putih yang mana realitinya tiada kaitan dan tiada desas desus kritikan di berikan.

Sudah tiba masanya pemikiran penonton di cakna dan di buka dengan luas di mana bukan sekadar menonton untuk berhibur tapi informasi dan di kaitkan dengan keadaan semasa perlu dititip beratkan.

Menjadi pahlawan papan kekunci itu mudah tapi perlu berfikir akan kata di luah

p/s: penulis layan drama di tv untuk modal berbicara bersama rakan serta berhibur selepas seharian di tempat kerja

0 Sakit Hati:

Catat Ulasan

 
Alright reserved by kb|Seksyen 302 Kanun Keseksaan (Akta 574) yang membawa hukuman gantung sampai mati jika anda didapati bersalah.